perjantai 28. helmikuuta 2014

Kuitenkin aina, on elämä laina

Mikä on elämän tarkoitus?

Eilen illalla, kun en saanut unta, aloin miettimään kyseistä asiaa. Eletäänkö me vain kuollaksemme, vai onko tällä systeemillä joku suurempi merkitys. Mä haluun uskoo että on. Mä haluun uskoo, että jokaisen ihmisen elämällä on tehtävä. Että kukaan ei tullut tänne vain hengailemaan, vaan että kaikkien meidän olemassaololla on jokin syvempi tarkoitus. Elämä on niin ihmeellinen, ja niin kovin hauras asia. Joka sekunti joku kuolee ja joku syntyy, se on ympyrä. Miksi me ollaan täällä? Mikä on minun elämäni tarkoitus? 

Mä uskon, että jokaisen ihmisen elämällä on merkitys ja tehtävä. Meillä on rajallisesti aikaa täyttää tämä tehtävä. Joillekkin se on rakastuminen tai perheen perustaminen, joillekkin työ tai matkustelu. Tai ihan mikä vaan. Oikeastaan voisin sanoa, että jokainen voi itse päättää elämäntehtävänsä. Oma unelmani on löytää rinnalleni "se oikea", mennä naimisiin ja perustaa perhe. Mä elän päivä kerrallaan, tavoitellen unelmiani. 

Mä oon aina uskonut johonkin korkeampaan voimaan. En niinkään Jumalaan, vaan pikemminkin kohtaloon. Mä uskon, että joku tätä systeemiä pyörittää. Että kaikella on tarkoitus. Jos teen jonkun pahan virheen, ajattelen kuitenkin, että silläkin oli tarkoitus. Mikään ei ole sattumaa. Joskus mietin, mitä jos elämämme onkin jo käsikirjoitettu valmiiksi? Mitä jos kaikki mitä teen onkin osa jotain suurempaa suunnitelmaa? 

Mua pelottaa kuolema ihan älyttömästi, koska en tiedä mitä sen jälkeen on. Kaikken kamalin ajatus on se, että mua ei vain enää ole. Etten voi enää nähdä, kuulla, maistaa, tuntea. Että kaikki mun aistit vaan katoaa ja mä päädyn matojen ruuaksi. Tulee ihan kylmät väreet kun ajattelenkin moista. 

Ehkä elämä onkin laina, joka maksetaan takaisin tuonpuoleisessa. Ehkä se miten hyvin tai huonosti elän, näyttäytyy mulle myöhemmin seuraavassa elämässä. Mä haluankin uskoa uudelleensyntymiseen. Siihen, että me kuoleman jälkeen synnymme maan päälle jonain muuna. Musta se on jotenkin kaunis ajatus. 

Pyrin tekemään elämässäni valintoja, jotka eivät satuta ketään. Pyrin elämään hyvän ja onnellisen elämän, mutta kukaan ei ole täydellinen. Aina tulee eteen vastoinkäymisiä. Aina tulee ihmisiä tai asioita, jotka kamppaavat sut maahan. Sitten pitää vain nousta ylös ja jatkaa yrittämistä. Jokaisen elämä on arvokas ja niin kovin ainutlaatuinen. 

Kuva we♥it

♥:llä Elmiira

23 kommenttia:

  1. Muakin mietityttää hirveästi tuo, että mitä sitten tapahtuu kun kuolee? Mitä kuolema jälkeen on? Onko se sitten pelkkää pimeyttä vai päästäänkö me oikeasti johonkin toiseen paikkaan? Hirveästi kysymyksiä, mutta ei vastauksia... :/

    http://love-ornothing.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niimpä, jotenki inhottaa ajatus siitä, et sen jälkeen ei oo mitään

      Poista
  2. mua jotenki ahistaa ajatella tämmösiä mut hyvä kirjotus..oon miettiny ihan samoja :-D en muista oonko sanonu mut tykkään muuten hirveesti tuosta sun bannerista !


    forangelseyes.blogspot.fi

    VastaaPoista
  3. Huii mua kans aivan järkyttää ajatus siitä, että mitä tapahtuu kun kuolee.. Mutta hyvä kirjotus kuitenkin ja hyvin oot pohtinu nuita asioita, itelläkin monesti tulee pohdittua ihan samallalailla. :-)

    http://mylifeandmystoryy.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) jotenki kuolema on niin suuri ja vieras käsite, että se pelottaa :)

      Poista
  4. vau toi sun banneri!!
    http://emiliakoo.blogspot.fi

    VastaaPoista
  5. Todella mielenkiintoinen postaus! Pisti ihan ajattelemaan asioita. :) Ja tuo on tuttua täälläkin, että nukkumaan ruvetessa tulee ajateltua vaikka mitä. Joskus saattaa mennä useampikin tunti miettiessä syvällisiä. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, juu mullaki on tapana nukkumaan mennessä miettii kaikkee käsittämätöntä :D

      Poista
  6. oon miettiny niiiin samoja asioita kaikkina unettomina öinä !

    - sonja

    sonjas.blogspot.com

    VastaaPoista
  7. hienoa pohdintaa, noita asioita sitä välillä itsekin miettii. ja tykkään bannerista enemmän kuin entisestä, se onkin vaihtunut sitten viime näkemän :)

    VastaaPoista
  8. ihana pohdinta verrattuna muihin nykyblogien kirjoituksii :D
    ja ihana banneri :)
    http://roosaran.blogspot.fi/2014/03/kysymyksia-ilman-vastauksia.html

    VastaaPoista
  9. Kylläpä yrität olla syvällinen...Tekstistäsi huokuu se että yrität väkisin saada sen kuullostamaan runolliselta ja syvälliseltä pohdinnalta. Koko postaus oli täynnä kliseitä esim." Elämä on niin ihmeellinen, ja niin kovin hauras asia." Tavalliset blogi postaukset sopivat sulle paljon paremmin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En mä mitään yritä. Enkä todellakaan tee näitä syvällisempiä postauksia kovin usein, joten jos ei tällainen diippi shitti kiinnosta, nii voit suosiolla jättää tällaiset postaukset lukematta :)

      Poista
  10. tosi taitavasti kirjoitettua tekstiä ja itse oon todella monesti pohtinut tuota samaa asiaa. älä välitä haukkujista, jatka vaan samaan malliin :)

    http://mari-janita.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  11. Oot tosi taitava kirjoittamaan ja kiva kun muutkin pohtii samoja asioita:-)

    VastaaPoista
  12. Hyviä pohdintoja, komppailen kovasti. Itse myös uskon, että meillä on (ainakin itsemääräämämme) tarkoitus ja yksilöt voivat tehdä suuria asiota, jos uskovat itseensä.

    VastaaPoista

Kiitos kun kävit kommentoimassa! Otan mielelläni vastaan parannusehdotuksia, mutta asiattomat kommentit heitän surutta jonnekkin bittiavaruuteen, josta en niitä takaisin kaipaa :)