sunnuntai 8. joulukuuta 2013

Itsenäisyyspäivä mökillä!

Täällä blogin puolella on ollut vähän hiljaista, mikä johtuu siitä, että olin torstaista tähän päivään mökillä ilman nettiä. Nyt mulla on kuitenkin teille paljon kerrottavaa kyseisestä reissusta!

Torstaina kun pääsin koulusta lähdettiin iskän ja Alikan kans ajamaan lentokentälle, mistä haettiin serkkuni Outi ja lähdettiin sitten ajamaan kohti lappia. Matkalla pysähdyttiin tietenkin Candy Worldissä ja mä ostin karkkeja kahdeksalla eurolla, pikkasen mopo karkas käsistä! Käytiin myös Stadiumissa ostamassa mulle ja Alskulle uudet toppahousut, koska vanhat oli jääneet pieniksi. Ostosten jälkeen suunnattiin sellaseen pieneen hampparipaikkaan ja mä söin tosi hyvää pekonihampparia! Ranskalaiset oli ihan valtavat, varmaan kaks kertaa mäkkärin isoimpien ranskisten kokoset! Kun päästiin mökille siellä olikin jo kummisetäni Keijo, serkkuni Essi ja Essin poikaystävä Lasse meitä odottamassa. Oltiin niin väsyneitä matkasta, että mentiin samantien nukkumaan. 

Seuraavana aamuna suunnattiin heti aamupalan jälkeen kohti Ylläksen rinteitä. Pakkasta oli vain -7 astetta, mutta sekin tuntui kylmältä eikä tuuli auttanut asiaa. Gondoli ei pyörinyt tuulen vuoksi, mutta käytiin huippuhissillä huipulla ja se oli kyllä todella kylmää kyytiä! Kammissa saatiin onneksi varpaat lämpimiksi ja kaakaota naamariin. Laskettiin vielä muutama tunti, kunnes oli taas päästävä lämmittelemään ja tulihan siinä uudemman kerran kaakaot juotua. Lämmittelyreissun jälkeen laskettiin vielä jokunen tunti ja lähdettiin sitten varpaat jälleen jäässä ajamaan takaisin mökkiä kohti. Illalla lämmitettiin sauna ja laitettiin poron käristystä. Loppuillan mä pelailin simssiä ja katoin Salkkarit Alikan padilta. Linnanjuhlia ei tullut seurattua ollenkaan, mutta eipä ne oo mua oikein ikinä kiinnostaneet. Myös Tuntematon sotilas jäi katsomatta, koska mä sain tarpeekseni jo silloin kun meidän piti lukee se kirja koulussa. Loppujenlopuksi siinä kävi niin, että opettaja kuuli kun käytävällä manasin sen kirjan alimpaan helvettiin ja antoi mulle lyhyemmän kirjan luettavaksi :D 

Lauantaina oli niin kylmä, ettei jaksettu lähteä rinteeseen palelemaan, mutta käytiin sen sijaan Alikan kanssa potkukelkoilla muutaman kilometrin päässä olevassa ravintolassa Krouvissa limsalla. Sinne oli myös tänäkin vuonna rakennettu hieno lumihotelli, mutta ei käyty siellä koska se ois maksanut kympin. Koko iltapäivän pelailin simssiä ja jossain vaiheessa syötiin kalaa ja kasviksia. Oli kyllä tosi hyvää ruokaa! Illalla mentiin kotaan tekemään tulet ja paistettiin makkaraa ja Candy Worldistä ostettuja jättivaahtokarkkeja. 

Tänään pakattiin aamulla kimpsut ja kampsut ja lähdettiin ajamaan Oulua kohti. Matkalla poikettiin Ikeassa, koska Alikalle ois pitänyt ostaa uus lamppu, mutta ei sieltä sitten löytynytkään sopivaa. Käytiin myös pizzalla, ja mä söin ekaa kertaa elämässäni kana-feta pizzan joka oli kyllä älyttömän hyvää! Nyt ohjelmassa olisi tavaroiden purkamista ja Seitsemän veljeksen lukua. Meidän pitää lukee se kouluun ja mä olin kuolla tylsyyteen jo alkumetreillä! Miks ei opettajat voi ikinä antaa mitään hyvää kirjaa luettavaksi, vaan aina noita kuolettavan tylsiä klassikoita!? 


<3:llä Elmiira

7 kommenttia:

  1. Ihania nämä kuvat tuolta rinteeltä ja lasketteluporukalla. Olen itse lasketellut aina satunnaisesti kun olen ollut alle 13-vuotias jonka jälkeen se jäi melkeinpä kokonaan enkä enää osaa varmaan lasketella. Laskettelin sillon aina suksilla enkä oo kokeillu lautaa ku pari kertaa ja olin melkeen aina perseellään ne kerrat :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Joo mäkin lasken suksilla. Oon kerran kokeillut lautaa ja siitä seurasi vain perse täynnä mustelmia :D

      Poista
  2. ihanan talvisia kuvia :--)

    http://washed-out-dream.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  3. Hieno blogi! :) Plussaa ehdottomasti siitä, että kuvat ovat isoja!

    http://sonja-justnow.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  4. Kivan olonen blogi! :) kuvat on ihanan isoja ja muutenki tosi hienoja! :)

    http://sofiaidaanneli.blogspot.fi/

    VastaaPoista

Kiitos kun kävit kommentoimassa! Otan mielelläni vastaan parannusehdotuksia, mutta asiattomat kommentit heitän surutta jonnekkin bittiavaruuteen, josta en niitä takaisin kaipaa :)