lauantai 11. heinäkuuta 2015

Helsingin reissu

Varhain keskiviikkoaamuna iskä saattoi mut lentoasemalle ja siitä alkoikin mun ensimmäinen yksinlento. Olin hieman hermostunut, koska lähtöportti ja istumapaikka olivat molemmat numerolla 13. Kun kone kohosi ilmaan jännitys kuitenkin lakkasi. Pääsin onneksi ikkunapaikalle istumaan. Kun kone laskeutui Helsinkiin seurasin muita matkustajia ulospääsyyn ja siellä äiti olinkin jo mua odottamassa. Synttärireissu Helsinkiin sai alkaa!

Majoituimme tuttavapariskunnan luona vantaalla. Kävimme viemässä kassit sinne ja suunnattiin sitten junalla kohti helsingin keskustaa. Kesti aikansa ennen kuin löysimme oikean ratikan joka veisi meidän lintsille. Sinne kuitenkin päädyttiin ja pitihän sitä käydä kaikista hurjimmissa laitteissa! Mä huusin Ukossa kuin palosireeni ja vannoin etten mene siihen enää koskaan. Myös Kirnu oli aika kamala. Käytiin syömässä hamppariateriat ja jossain vaiheessa alkoi sataa. Se ei meitä haitannut vaan kierreltiin ympäri lintsiä sateenvarjon turvin.

Illalla paistettiin kalaa ja mä leikin Käpy koiran kanssa. Seuraavana aamuna olikin mun synttärit. Hullua ajatella että oon jo 19! Vika teinivuosi alkaa tästä ja aion ottaa siitä kaiken irti. Päivällä lähdettiin taas junalla Helsinkiin. Käytiin Itamae nimisessä sushipaikassa ja voin rehellisesti sanoo että söin ehkä parasta sushia koskaan! Kaikenlisäksi siellä oli buffet eli tuli vedettyä sushiöverit. Sieltä suunnistettiin Stadikalle uimaan. Siellä oli kiva hyppiä, vaikken uskaltanutkaan hypätä kolmosta korkeemmalta. Stadikan jälkeen käytiin vielä vähän shoppaileen ja äiti osti mulle synttärilahjaksi ihanan nahkatakin. Lopuksi käytiin vielä synttäridrinksuilla eikä multa taaskaan kysytty papereita, ilmeisesti näytän yli kolmekymppiseltä, heh.

Vikana päivänä eli perjantaina otettiin taksi ja mentiin Jumbossa sijaitsevaan kylpylä Flamingoon. Ensin oltiin vesipuistopuolella. Hypittiin tornista ja laskettiin liukumäkiä. Sitten mentiin ihanan rentouttavalle aikuisten spa puolelle jossa soi tunnelmallinen musiikki - myös veden alla! Lilluttiin siellä muutama tunti ja otettiin drinksut.

Flamingosta suunnattiin suoraa kentälle ja siellä odoteltiin jokunen tunti, ennen kuin päästiin koneeseen. Oulussa iskä oli meitä vastassa ja mentiin sitten yhdessä kreikkalaiseen syömään. Oli kyllä tosi kiva ja onnistunut reissu!

<3:llä Elmiira

1. Sulla on tosi kivan oloinen blogi, jotenkin ihanalla tavalla erilainen kun muut! Toi banneri on kiva:)

2. Kuulostipa kivalta reissulta :) Pitäis kanssa joskus käydä tuolla Flamingon kylpylässä lilluttelemassa, kuulostaa rentouttavalta.

1. Oli kieltämättä kiva reissu! Suosittelen tuota Flamingo spata, aivan ihanan rentouttava kokemus! :)

3. Kiva reissu sulla ollu! Sulla on tosi kiva ja raikas blogi :)

4. Kuulosti kivalta reissulta<3

5. Sulla on upeet silmät! Ihanan kirkkaat ja valoisat!
    classyschoolgirl.blogspot.fi

6. Kuulostipa hauskalta, ois kyl iteki kiva päästä käymään Helsingissä vielä kesällä! Ja hyvää synttärii sulle! :---)

7. Ihanan kuuloinen reissu! Onnittelut vielä syntymäpäivän johdosta!

8. oi oletpa nätti! ja ihana tuo banneri!

9. mäkin just matkustin yksin viime viikolla kun tulin jenkeistä suomeen reykjavikin sekä oslon kautta yksin. Kyllä siinä oli vähän jännitystä ilmassa kun kone laskeutu ja mietti että mites se seuraava lento :D Mutta myöhäiset synttäri onnittelut sulle vielä!:)

1. Mä olisin ollut varmaan ihan paniikissa jos ois ollut jotain jatkolentoja :D Kiitos! :)

10. Mä en oo vielä kertaakaan ollu lentokoneessa yksin. Mutta vaikuttaa et sulla oli kivaa :) Olet kaunis!

11. Kävitkö mbarissa? Taisin nähdä sut! :)

1. En käynyt, mulla taitaa olla kaksoisolento tuolla jossain :D

12. oon lukenut sun blogia jo varmaan vuoden päivät, ja pakko sanoa että olet kyllä raikas ja aito ihminen! Sun postaukset on mielenkiintoisia ja niistä välittyy hyvin millainen oot ihmisenä. Jatka samaan malliin! Mitkä on sun suunnitelmat ens syksylle?

1. Voi kiitos todella paljon! :) Aloitan syksyllä opiskelun luovissa perstutkintoon valmentavalla koulutuksella :)

Kiitos kun kävit kommentoimassa! Otan mielelläni vastaan parannusehdotuksia, mutta asiattomat kommentit heitän surutta jonnekkin bittiavaruuteen, josta en niitä takaisin kaipaa :)