lauantai 15. kesäkuuta 2013

Music saved my life♥

Ajattelin tehdä postauksen yhdestä mulle tosi tärkeestä asiasta, eli musiikista. Mä rakastan musiikkia. Jos elän päivänkään ilman musiikkia, oon sen päivän ajan tavallista alakuolisempi. En tiedä tarkalleenottaen miksi, mutta musiikilla on muhun valtava vaikutus. Kun oon ilonen kuuntelen pirteitä biisejä, kun oon ihastunut kuuntelen rakkaushömppää ja kun olen surullinen kuuntelen itkuballadeja. Musiikin avulla mä tavallaan käsittelen tunteita. Jokunen vuosi sitten aloin myös itse kirjoittaan biisejä. Elin silloin todella hirveetä aikaa ja purin pahan olon biiseihin. Tänne mun blogiin tuun ainakin laittamaan sanoituksia mun biiseistä, en ole varma uskallanko laulaa niitä teille, koska oon tosi epävarma äänestäni. En haaveile idolslaulajan urasta, vaan teen musiikkia huvikseni, se auttaa mua pakenemaan todellisuutta. Oon myös huomannut, että jos olen iloisella päällä biisejä ei synny. Sillon mulla on riimit ihan hukassa. Jos taas oon angstifiiliksissä saatan kirjoittaa viisikin kappaletta päivässä. Oon saanut tutuilta mun laulujen sanoituksista hyvää palautetta ja niitä tulettekin näkemään blogissani aina-ajoin. 

Ajattelin myös valaista teille vähän, millaista musiikkia kuuntelen. Mä tykkään pääosin popista ja räpistä, mutta kyllä rokkikin menee, kunhan ei ole liian rajua. Mun lempibändi on Haloo Helsinki. Mä rakastan yli kaiken Vapaus käteen jää - biisiä. Se kuvaa niin hyvin mun elämää. Mä olen käynyt pohjalla ja kompuroinut sieltä tieni takaisin jaloilleni. Tykkään myös muusta Haloo Helsingin tuotannosta ja multa löytyy kaikki niiden levyt. Olin kerran keikalla ja se teki muhun lähtemättömän vaikutuksen. Elli on mun esikuva!♥

Haloo Helsinki - Vapaus käteen jää

Haloo Helsinki - Maailma on tehty meitä varten

Haloo Helsinki - Huuda!

Toinen bändi mitä rakastan on One Direction! Mä en oo sellanen hypettävä pikkutyttö jonka huone on täynnä niiden kuvia ja joka kulkee joka paikkaan 1D paita päällä, mut mä pidän niiden musiikista. Ne sanoitukset, joissain lauluissa ne vaan osuu niin kohdalleen mun oman elämäntilanteen kanssa ja jotkut biisit taas on sellaisia kivoja bilebiisejä. Mä todellakin haluaisin päästä joskus 1D:n keikalle!

One Direction - Summer love
(tää biisi kuvaa paremmin ku hyvin mun yhden kesän romanssia!)


One Direction - Little Things


One Direction - Up all night

Kolmas artisti jonka tässä voisin mainita on Mikael Gabriel, tässäkin laulajassa muhun iskee kaikkein eniten sanoitukset. Jos mä en tykkää laulun sanoista, mä en myöskään yleensä tykkää kyseisestä biisistä. Mulle sanat on paljon tärkeämpiä, kuin se, että laulaako kyseinen henkilö juuri tismalleen nuotilleen. Oon nähnyt Mikaelin kerran HipHop festareilla ja rakastan sen tuotantoo, varsinkin sitä uutta levyä oon kuunnellut spotifyssä vaikka kuinka paljon!

Mikael Gabriel - päästä mut pois 

Mikael Gabriel - Mökille

Mikael Gabriel - Sä olit oikees

Tätä postausta voisin jatkaa loputtomiin, mutta jotta pääsette kärsimyksestä päätän sen tähän. Kertokaa toki millaista musiikkia te kuuntelette!

♥:llä Elmiira

6 kommenttia:

  1. iihana postaus musiikista <3 oisin jaksanu lukea tätä kans loputtomiin:) hehee One Direction! rakastan itsekkin kyseistä bändiä todella paljon mutten silti nyt aivan fanaattinen fani ole:D keikka suomeen ois kyllä mahtava! mutta kuten sanoit, musiikissa sanat ovat tärkeimmät<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti :) ja juu, mullekkin sanat on tärkeemmät :)

      Poista
  2. sul on tosi kiva blogi ! :)

    http://lifeasveeraseesit.blogspot.fi/

    VastaaPoista

Kiitos kun kävit kommentoimassa! Otan mielelläni vastaan parannusehdotuksia, mutta asiattomat kommentit heitän surutta jonnekkin bittiavaruuteen, josta en niitä takaisin kaipaa :)